DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Seçilmiş Konular
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MCPR 562
Güz/Bahar
3
0
3
7.5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Araştırma ve yazıma dayanan bu ders, öğrencilerin modern örgütlerde bütünleşik pazarlama iletişimi konularına ve ilgilerine hakim olmasını sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Öğrenciler, pazarlama iletişimi sektörünün karşılaştığı çeşitli güncel konuları teorik ve uygulama perspektifinden keşfedecektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Temel pazarlama iletişimi ilkelerini ve tekniklerini tanımlar
  • Güncel konular bağlamında pazarlama iletişimi ilkelerini ve tekniklerini değerlendirir ve uygular
  • Modern pazarlama iletişimi hakkında detaylı bir bakış açısı ve uygulamacılar tarafından sunulabilen öneriler bütünü geliştirir.
  • Pazarlama iletişimi ve tüketici arasındaki ilişkiyi, bu alandaki ilgili ilkeleri ve teknikleri kullanarak tartışır.
  • İlgili modern konuda araştırma sürecinin geliştirilmesine katkı sağlar.
  • Hem birincil hem ikincil araştırma yürütür ve seçilen konuda bulgularını değerlendirir.
Ders Tanımı Bu ders, bütünleşik pazarlama iletişiminde gelişmiş ve güncel konular hakkında derinlemesine tartışmaları içermektedir. Bütünleşik pazarlama iletişimi konusunda ilgili dergilerden çeşitli makaleler tartışılacaktır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş
2 Reklam
3 BPİ'nin Pazarlama İletişimine Etkisi Tafesse, W., & Kitchen, P. J. (2017). IMC–an integrative review. International Journal of Advertising, 36(2), 210-226. Finne, A., & Grönroos, C. (2017). Communication-in-use: customer-integrated marketing communication. European Journal of Marketing, 51(3), 445-463.
4 Konuk Konuşmacı
5 Diyalojik İletişim Taylor, M., Kent, M. L., & White, W. J. (2001). How activist organizations are using the Internet to build relationships. Public Relations Review, 27(3), 263-284. Kent, M. L., & Taylor, M. (2002). Toward a dialogic theory of public relations. Public Relations Review, 28(1), 21-37. Taylor, M., & Kent, M. L. (2014). Dialogic Engagement: Clarifying Foundational Concepts. Journal of Public Relations Research, 26(5), 384-398. doi: 10.1080/1062726X.2014.956106
6 Doğal Reklam Harms, B., Bijmolt, T. H., & Hoekstra, J. C. (2017). Digital native advertising: practitioner perspectives and a research agenda. Journal of Interactive Advertising, 1-12. https://doi.org/10.1080/15252019.2017.1357513 Amazeen, M. A., & Wojdynski, B. W. (2018). Reducing native advertising deception: Revisiting the antecedents and consequences of persuasion knowledge in digital news contexts. Mass Communication and Society, 1-26. https://doi.org/10.1080/15205436.2018.1530792
7 Konuk Konuşmacı
8 Kurumsal İtibar Podnar, K., & Golob, U. (2017). The Quest for the Corporate Reputation Definition: Lessons from the Interconnection Model of Identity, Image, and Reputation. Corporate Reputation Review, 20, 186-192. Fombrun, C. J., Gardberg, N. A., & Sever, J. M. (2013). The reputation quotient: A multi-stakeholder measure of corporate reputation. Journal of Brand Management.
9 Vaka Analizi
10 Pazarlama İletişiminde Yapay Zeka
11 Büyük Veri Malthouse, E. C., & Li, H. (2017). Opportunities for and pitfalls of using big data in advertising research. Journal of Advertising, 46(2), 227-235. Oliver, M. A., & Vayre, J. S. (2015). Big data and the future of knowledge production in marketing research: Ethics, digital traces, and abductive reasoning. Journal of Marketing Analytics, 3(1), 5-13.
12 Sosyal Medya Araujo, T., Neijens, P., & Vliegenthart, R. (2017). Getting the word out on Twitter: The role of influentials, information brokers and strong ties in building word-of-mouth for
13 Literatür Taraması Tartışması
14 Literatür Taraması Tartışması
15 Dönemin değerlendirilmesi
16 Dönemin değerlendirilmesi
Ders Kitabı

Kitap bölümleri, makaleler, örnek olaylar, bildiriler gibi öğretim üyesi tarafından sağlanan haftalık okuma materyali

Önerilen Okumalar/Materyaller Available online via electronic information resources International Journal of AdvertisingJournal of Advertising ResearchJournal of the Institute of Public RelationsJournal of Product and Brand ManagementJournal of Marketing CommunicationsEuropean Journal of MarketingJournal of Brand ManagementJournal of Communication ManagementJournal of Database Marketing and Customer Strategy Management

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
6
96
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
Proje
1
41
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
215

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir.

 
X
2

Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

X
3

Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır.

4

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur.

X
5

Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.

 

 

X
6

Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir.

7

Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür.

8

Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular.

9

Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest